امروز : 25 مهر 1403
معاونت بهداشتی شبکه
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1403/07/22 - 12:48
  • 4
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZfPT

شعار هفته ملی سلامت بانوان: بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیان کرد: هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) با شعار «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم» از تاریخ 24 لغایت 30 مهر ماه سال جاری برگزار می­ گردد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل، دکتر محسن قمصری گفت:  نقش بی بدیل زنان در سلامت خانواده و جامعه به عنوان ستون اصلی خانواده بر کسی پوشیده نیست و ارتباط مستقیمی بین میزان دانش و آگاهی زنان یک جامعه و سلامت عمومی آن جوامع برقرار است.

وی تصریح کرد: زنان در صورت داشتن سواد سلامت کافی و آگاهی از خودمراقبتی فردی- خانوادگی و اجتماعی از طریق برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات و نظرات با اعضای خانواده و جامعه می توانند یار و همراه مجریان برنامه های سلامتی و ارتقا دهنده سلامت جوامع باشند.

دکتر قمصری با بیان اینکه رویکرد اصلی برنامه­ های این هفته، حمایت از نقش مادری زنان است، افزود: زنان محور سلامت خانواده محسوب می­ شوند و علاوه بر مدیریت سلامت اعضای خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج سبک زندگی سالم به نسل بعدی می­ باشند.

ایشان اذعان داشت: هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) که همه ساله در آخرین هفته مهر ماه (30-24 مهر) برگزار می گردد فرصت مغتنمی است تا زنان نسبت به ابعاد مختلف سلامت فردی و نقش آفرینی خویش در سلامت جامعه آگاه شده و سیاستگذاران و تصمیم سازان کلان کشور نسبت به موضوع سلامتی زنان توجه ویژه نمایند.

وی ضمن اشاره به شعار هفته ملی سلامت بانوان با عنوان «بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم»، روز شمار این هفته را به شرح ذیل عنوان کرد:

 

سه شنبه

1403/7/24

سلامت مادری و فرزندآوری

چهارشنبه

    1403/7/25

سواد سلامت، خودمراقبتی و سلامت زنان

پنج شنبه

    1403/7/26 

شیوه زندگی سالم در دوره های مختلف زندگی زنان

جمعه

    1403/7/27

نقش خانواده در حفظ و ارتقا سلامت زنان، مادران و فرزندان

شنبه

    1403/7/28

فرصت ها و تهدیدات رسانه ای و تاثیرات آن بر سلامت زنان

یکشنبه

    1403/7/29

ارتقا فعالیت جسمانی در زنان

دوشنبه

   1403/7/30

سرطان پستان از پیشگیری تا بهبودی

 

  • گروه خبری : سلامت خانواده,اخبار معاونت,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 134649
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید