- راه اندازی و ایجاد واحدهای بهداشتی و درمانی جدید نظیر خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی
- انجام اصلاحات لازم در طرح گسترش شبکه
- بررسی و مطالعه و تعیین محلهای استقرار واحدهای بهداشتی و درمانی
-نظارت بر اجرای ضوابط گسترش شبکه و فعالیتهای واحدهای بهداشتی و درمانی موجود
-نظارت بر نظام ارجاع و اجرای دستورالعمل ها
- پایش و ارزشیابی خدمات ارائه شده توسط واحدهای بهداشتی و درمانی
- تامین و توزیع تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز واحدهای بهداشتی و درمانی
- مشارکت با مدیریت های فنی و بودجه بمنظور پیش بینی و تعیین اولویت احداث ساختمانها و فضای فیزیکی واحدهای بهداشتی و درمانی
- بررسی و گزارش تنگناها. نارسائی ها و مشکلات موجود در سیستم شبکه و تلاش در جهت رفع مشکلات
- نظارت بر چگونگي ادغام خدمات بهداشتي و درماني جديد در سيستم شبكه
- همكاري و هماهنگي در اجراي برنامه هاي جاري بهداشتي و درماني در سيستم شبكه
1- تامین و نگهداشت نیروهای طرف قرارداد برنامه پزشک خانواده
2- اجرای کارگاه آموزشی جهت دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و توانمند سازی شاغلین برنامه
3- نظارت و پایش مراکز مجری برنامه بیمه روستایی در سطح شهرستان
4- ابلاغ دستورعملها و بخشنامه های رسیده از وزارت متبوع به مراکز خدمات جامع تحت پوشش
5- انجام هماهنگی های مورد نیاز با واحدهای فنی ستاد
6- برگزاري جلسه توجيهي و آموزشي آخرین دستورالعمل براي كليه پزشكان خانواده شاغل در مراكز مجري
7- جمع آوری آمار ماهیانه برنامه بیمه روستایی از مراکز مجری بیمه روستایی
8- ثبت وضعیت استقرار تیم پزشک خانواده و اطلاعات آن بصورت ماهیانه و الکترونیکی
1- تدوین برنامه عملیاتی و اجرای آن در طول سال
2- برنامه ریزی و اجرای پایش های تیمی و انفرادی با همکاری کارشناسان واحدهای فنی و اداری ستاد شهرستان
3- پیگیری پسخوراندهای ارسالی به واحدهای بهداشتی در خصوص رفع نواقصات و مشکلات آنها
4- اجرای امتیاز بندی واحدهای تابعه مرکز بهداشت با توجه به تجمیع پایش های انجام شده سایر واحدها
5- کارشناسی برنامه های عملیاتی واحدهای تابعه مرکز بهداشت و پیگیری در خصوص اجرای برنامه های عملیاتی تایید شده
6- انجام سایر امور مرتبط با شغل بر حسب نظر مقام مافوق و مطابق مقررات
1- برنامه ریزی برای آموزش مداوم به همکارانی که از سامانه استفاده میکنند.
2- پشتیبان گیری از داده های سامانه، نگهداری نسخه پشتیبان (پیگیری موارد خطا در ثبت ، پیگیری و جمع بندی موارد انتقال و جابجایی جمعیت ، پیگیری و جمع بندی موارد اصلاحات سامانه سیب ، پیگیری و جمع بندی موارد خطای سامانه و...)
3- رعایت محرمانگی اطلاعات سامانه و عدم انتشار آن
4- تبعیت از خط مشی فنی ارائه شده از سوی مدیریت
5- شرکت در دوره های فنی نگهداشت، بهبود و گسترش سامانه که در این خصوص برگزار می گردد.
6- پیگیری درصد رضایت سنجی خدمت گیرندگان از پرسنل ارائه دهنده خدمت
1- تشکیل پرونده آموزشی و شناسنامه آموزشی جهت کلیه پرسنل حوزه معاونت بهداشتی ، خدمات ارائه شده به مشتریان داخلی و خارجی
2- نظارت بر عملکرد پرسنل مراکز بهداشتی درمانی به اتفاق تیم کارشناسی
3- نظارت مستمر بر فعالیت پرسنل خانه های بهداشت آموزشی و دانش آموزی و پس خوراند به مدیر مرکز مربوطه
4- پیگیری تشکیل شورای بهورزی و انتقال مسائل و مشکلات بهورزان به رئیس مرکز بهداشت شهرستان و تلاش در جهت حل مشکلات آنان
5- برنامه ریزی جهت حضور فعال مربیان در جلسات آموزشی و بازآموزی مرکز بهداشت شهرستان و دانشگاه
6- همکاری با فصلنامه بهورز، نیاز سنجی از پرسنل و بهورزان و ارسال به فصلنامه
7- مشارکت در آموزش دانشجویان دوره های پزشکی اجتماعی و جامعه نگر